پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور چگونه با صرفه‌جویی در مصرف برق، خودروی اتومات جایزه بگیریم؟ نرخ طلای ۱۸ عیار در بازار امروز مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ممنوعیت فروش چارتری پرواز‌ها در ایام اربعین | ضوابط پرواز‌ها تا هفته آینده اعلام می‌شود قانون جدید برای تعیین اجاره‌بها | نرخ براساس تورم اعلام می‌شود تنوع فایل‌های اجاره در منطقه گاز مشهد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) مشهد، قطب تولید پهپاد‌های کشاورزی قیمت طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز | کاهش قیمت طلا (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) صندوق تثبیت بازار سرمایه ۶.۵ همت سهم خرید وام ۴۰۰ میلیون‌تومانی مسکن محرومان ابلاغ شد + شرایط کاهش نرخ سود بین‌بانکی + جدول قیمت جدید گوشت مرغ اعلام شد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نرخ رشد نقدینگی رو به کاهش گذاشته شد بخش‌نامه جدید وزارت کار درباره امکان شکایت قانونی کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جاری (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) آغاز ثبت نام ۲ حلقه لاستیک دولتی به صورت آنلاین و تحویل درب منزل + جزئیات حداقل هزینه ساخت هر متر مسکن چقدر می‌شود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا در بازار جهانی امروز افزایش یافت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد هشدار سازمان بازرسی به بانک‌ها درباره سودسپرده‌ها
سرخط خبرها

برای ثبت سفارش خرید خودرو در بورس کالا باید این کار‌ها را انجام دهید+ فیلم

  • کد خبر: ۱۴۲۰۲۶
  • ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
برای ثبت سفارش خرید خودرو در بورس کالا باید این کار‌ها را انجام دهید+ فیلم
برخی‌ها فکر می‌کنند با همان کد معاملاتی سهام هم می‌توان در بورس کالا اقدام به خرید کرد، اما واقعیت اینگونه نیست و برای این کار نیاز به دریافت کد معاملاتی بورس کالا است.

به گزارش شهرآرانیوز، بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان برخی از خودرو‌ها دربورس کالا عرضه می‌شوند خرید خودرو از بورس کالا چند گام دارد.

گام اول: ثبت نام در سامانه سجام

بعد از باز کردن حساب، افراد متقاضی حتما باید در سامانه سجام ثبت نام کنند. سامانه جامع اطلاعات مشتریان که به اختصار سجام نامیده می‌شود، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و برای ارائه خدمات یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه ایجاد شده است. سجام سامانه‌ای است که برای جمع‌آوری و تجمیع سوابق معاملاتی سهامداران ایجاد شده و سهامداران به راحتی می‌توانند دارایی‌های خود را در این سامانه مشاهده و از سود‌های دریافتی نیز اطلاع پیدا کنند.

گام دوم: ثبت نام در کارگزاری

در گام دوم، فرد متقاضی باید در یک کارگزاری ثبت نام کند. ثبت نام در کارگزاری باعث میشود که فرد راحتر به معاملات در بورس کالا بپردازد. در نتیجه بعد از اینکه فرد در سایت سجام ثبت نام کرد باید در کارگزاری ثبت نام کند و سپس اقدام به گرفتن کد آنلاین از بورس کالا شود.

گام سوم: بازکردن حساب وکالتی

در گام سوم خرید خودرو در بورس کالا، فرد متقاضای باید یک حساب وکالتی داشته باشد. حساب وکالتی، در واقع یک نوع حساب بانکی است که برای واریز وجوه پیش‌پرداخت مشتری نزد یکی از بانک‌های منتخب افتتاح می‌شود. برای افتتاح حساب وکالتی با دریافت معرفی نامه بانک (دانلود فرم معرفی نامه) و پر کردن آن، باید به یکی از شعب بانک مراجعه کنید و حساب وکالتی خود را باز کنید یا در برخی از کارگزاری‌ها حتی نیاز به مراجعه به بانک هم نیست.

گام چهارم: دریافت کد معاملاتی آنلاین بورس کالا

بعد از دریافت کد سجام در گام سوم، فرد متقاضی خودرو از بورس کالا، باید کد آنلاین مخصوص بورس کالا را دریافت کند. نکته مهم این است که این کد با کد معاملاتی بازار سهام فرق میکند و افرادی که کد معاملاتی بازار سهام را دارند هم باید کد آنلاین بورس کالا را دریافت کنند.

گام پنجم: وارد کردن حساب وکالتی

در این مرحله شما باید حساب وکالتی که در بانک باز کرده اید، را وارد سامانه خرید آنلاین بورس کالا بکنید. با وارد شدن به این سایت و زدن گزینه "اعلام شماره حساب وکالتی" میتوانید حساب وکالتی خود را وارد سیستم کنید البته بسته به کارگزاری دارد که در فیلم کامل توضیح داده شده است.

گام ششم: واریز قیمت پایه

بعد از دو روز کاری که نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کردید، شما آماده خرید خودرو از بورس کالا هستید و باید منتظر اعلامیه عرضه خودرو در بورس کالا باشید. اعلامیه هر عرضه با توجه به صحبت‌های انجام شده از چند روز قبل در سایت بورس کالا اعلام میشود و فرد خریدار، باید تا روز قبل از عرضه خودرو در بورس کالا، حساب وکالتی خود را به اندازه قیمت پایه خودرو مورد نظر شارژ کند.

گام هفتم: ثبت سفارش خرید خودرو

بعد از اینکه متقاضی خرید خودرو در بورس کالا، مبلغ پایه خودرو مورد نظر را در حساب وکالتی خود شارژ کرد، باید در روز عرضه با وارد شدن به سامانه آنلاین بورس کالا درخواست خود را ثبت کند. این ثبت درخواست سریعا به بخش معاملات کالای کارگزاری ارسال می‌شود و خودرو مورد نظر در صورت عرضه کافی خریداری می‌شود.

جزئیات دقیق‌تر خرید خودرو در بورس کالا در فیلم زیر به نمایش گذاشته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->